Компетентнісний підхід - це спрямованість навчально-виховного процесу на формування таких компетентностей учнів, як: ключова, загальнопредметна і предметна.
Із урахуванням психолого- педагогічних особливостей учнів виокремлюємо чотири рівні сформованості ключових компетентностей:
Метод проектів ґрунтується на принципах дидактики:
Із урахуванням психолого- педагогічних особливостей учнів виокремлюємо чотири рівні сформованості ключових компетентностей:
- перший - у початковій школі
-другий - у 5-7 класах
-третій - у 8-9 класах
-четвертий - у старшій школі
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток у школярів умінь і навичок, застосування здобутих знань на практиці.
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток у школярів умінь і навичок, застосування здобутих знань на практиці.
Компетентнісно-діяльнісний підхід передбачає, що в центрі навчання знаходиться учень як особистість.
Навчальне «співробітництво» представляємо за схемою взаємодій:
• учитель - учень - учні
• учень - учень у парах, трійках, малих групах
• загальногрупова взаємодія учнів класу
• учитель - учительський колектив
Метод проектів ґрунтується на принципах дидактики:
- визначає діяльність учителя та пізнавальну діяльність учнів;
- є системою вимог до визначення змісту, форм і методів навчання;
- є системою основних положень, на які опирається теорія і практика навчання;
- визначають цілеспрямованість навчального процесу і діяльність учителя.
Учитель у рамках проектної діяльності є розробником і координатором
Отже, компетентнісний підхід, ключові компетентності мають стати основою особистісно- зорієнтованого процесу та спрямувати його на розвиток особистості та оздоровлення учнівської молоді.